biznes subskrypcyjny

Jeszcze do niedawna prenumerata kojarzyła się wyłącznie z prasą. Swego czasu wielu z nas prenumerowało swoje ulubione gazety. Wraz z nadejściem ery cyfrowej, zaczęto szukać nowych rozwiązań. Prawdziwy boom nastąpił, gdy pojawiły się tak popularne serwisy streamingowe, jak np. Netflix, Spotify, Amazon Prime, HBO Max, Player, Tidal. Przez wiele lat właśnie te platformy oferujące filmy czy muzykę w sieci — napędzały biznes subskrypcyjny. Dziś w abonamencie można mieć już niemal wszystko i to dokładnie skrojone na miarę własnych potrzeb. Nic więc dziwnego, że trend ten jest wykorzystywany przez coraz więcej firm i przedsiębiorców. Wielu z nas, nawet nie zdaje sobie sprawy, jak bardzo rozbudowane są innowacyjne modele biznesowe i czasem nawet o tym nie wiedząc i tak korzysta ze subskrypcji.

Czym jest model subskrypcyjny?

To jednorazowa opłata, która klient uiszcza regularnie, a przynajmniej dotąd, dokąd ma ochotę korzystać z danych rzeczy. Innymi słowy, biznes subskrypcyjny pozwala na udostępnianie i ‘’wypożyczanie’’ czegoś w zamian za miesięczną opłatę.

Korzyści wynikające z subskrypcji

Klient w każdym momencie może zrezygnować z subskrypcji, co bez wątpienia jest jednym z największych plusów tego rozwiązania. Poza tym opłata subskrypcyjna jest na tyle atrakcyjna, że może na nią zdecydować się niemal każdy i w zamian otrzymać produkty lub usługi, dokładnie dopasowane do jego potrzeb. Subskrypcja ogranicza ślad węglowy oraz produkowanie nadmiaru rzeczy.

W jakich branżach sprawdza się subskrybowanie?

Biznes subskrypcyjny rozrósł się dziś tak bardzo, że sięga praktycznie wszystkich branż. Już nie tylko ulubione filmy obejrzymy w abonamencie na popularnych platformach streamingowych, czy posłuchamy najlepszej muzyki albo wypróbujemy kosmetyki. Bez problemu możemy bowiem zasubskrybować ubrania, kwiaty, karmę dla zwierząt, produkty spożywcze, zabawki, ubranka dla dzieci, gry, dietę pudełkową, kawę, sprzęt AGD, samochód i wiele, wiele innych rzeczy.

Innowacyjne modele biznesowe to także coś dla koneserów i możliwość zdobycia lojalnych klientów z tej właśnie grupy. Ekskluzywne wina, nietypowe słodycze albo wyjątkowe kawy? Możliwości jest wiele tak jak upodobań klientów… Coraz więcej firm decyduje się także na model subskrypcyjny, gdzie pierwsze skrzypce grają próbki produktów. Klienci, dokonując stałej, comiesięcznej opłaty mogą w ten sposób wypróbować wiele rzeczy i przekonać się, z którymi warto związać się na dłużej.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ