System rezerwacji online może być dużym ułatwieniem dla firmy. W niektórych przypadkach może nawet zastąpić pracownika. Wpływa to nie tylko na oszczędności firmy, ale także na wygodę klientów. W czasach ciągłego dostępu do Internetu i mobilnych aplikacji poleganie jedynie na rezerwacjach telefonicznych może zastopować rozwój firmy. Jakie są inne zalety korzystania z systemu zamawiania wizyt online?
Wygoda klienta
Jak pokazują statystyki – coraz większa ilość ludzi korzysta z systemów rezerwacji online. Powodów tego jest co najmniej kilka. Po pierwsze jest to sposób najszybszy. Wystarczy kilka kliknięć, żeby mieć umówioną wizytę. Wszystko jest przy okazji dużo bardziej przejrzyste. Klient dokładnie widzi jakie godziny są zajęte albo w jakich miejscach może usiąść w kinie. Wypytanie o wszystkie szczegóły wizyty pracownika recepcji zajmuje zdecydowanie więcej czasu.
Wiele klientów nie lubi ponadto rozmawiać przez telefon. Duża część osób jest nieśmiałych albo ma wręcz fobie społeczne. Oszczędza się w ten sposób stresu, który może spowodować, że dana osoba zrezygnuje z usług firmy. Należy również uwzględnić, że rezerwacja może odbyć się o każdej porze dnia lub nocy. Rezerwacje telefoniczne natomiast wymagają obecności pracownika recepcji, który pracuje zazwyczaj na jeden etat. Wiele osób woli co prawda rezerwować usługi telefonicznie lub prywatnie, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby połączyć obydwie metody.
Oszczędności
Dzięki rezerwacjom online zaoszczędzić można przynajmniej na jednym etacie. Może to również wpłynąć na płynność pracy w firmie. Osoba, która pracowała na recepcji może zająć się innymi rzeczami. Bardzo często zdarza się, że przyjmowanie rezerwacji rozkłada się na kilka osób. Polega to na odbieraniu telefonu przez osobę, która znajduje się najbliżej biurka. Brak połączeń spowoduje, że pracownicy mogą skupić się na ważniejszych zadaniach. Rezerwacje online, takie jak Bookero, pomagają łatwiej zapełnić wolne okienka, o których klienci często po prostu nie wiedzą. Im więcej wizyt, tym większa szansa na zarobek dla firmy.
Brak pomyłek
Rozmawianie przez telefon może być źródłem wielu nieporozumień. Można źle usłyszeć datę lub godzinę danego spotkania. Dochodzi również do pomyłek w nazwiskach lub usługach, które interesują danego klienta. Zły dobór filmu lub usługi kosmetycznej z pewnością wymusi na firmie zwrot pieniędzy. Dzięki rezerwacjom online takie sytuacje się nie zdarzają. Jeżeli dojdzie do pomyłki to wyłącznie z winy klienta. Otrzymuje on zazwyczaj dokładnie rozpisany mail lub SMS, w którym znajduje się data i godzina. W ten sposób w każdym momencie może się upewnić, jeśli chodzi o szczegóły rezerwacji.
Trzeba zaznaczyć, ze nowoczesne zarządzanie rezerwacji dobrze wpływają na odbiór firmy przez klientów. Jest to dowód na stały rozwój firmy. Statystyki pokazują, że firmy stosujące rezerwację online mają znacznie lepsze wyniki sprzedażowe. To idealne wyjście dla małych firm, które nie mogą pozwolić sobie na osobnego pracownika odbierającego telefony. Dzięki temu firma skupi się na nowych i ważniejszych problemach związanych z danym biznesem.