W dużej firmie, skoncentrowanej na dynamicznym rozwoju, nie ma miejsca na zbędne wydatki. Tymczasem im wyższa liczba pracowników i szerszy zasięg działalności, tym więcej dodatkowych zadań wymaga rozdysponowania. Obsługa klienta, zabiegi marketingowe, informatyzacja, szkolenia, audyt wewnętrzny – to jedynie nieliczne przykłady „skutków ubocznych” rozwoju firmy. Jak w takich okolicznościach skupić się na głównym celu działalności? Dobrym rozwiązaniem mogą być usługi outsourcingowe, których nie brakuje na polskim rynku. Obecnie coraz więcej średnich i dużych przedsiębiorstw nie wyobraża sobie sprawnego funkcjonowania bez wsparcia z zewnątrz. W jaki sposób outsourcing może przysłużyć się Twojej firmie i czy naprawdę możesz na tym zaoszczędzić?

Na czym polegają usługi outsourcingowe?

W dużym skrócie, outsourcing to powierzenie części obowiązków wyspecjalizowanej firmie zewnętrznej. Oczywiście nie chodzi o scedowanie głównego obszaru działalności. Przykładowo, prowadząc hurtownię materiałów budowlanych, możesz podpisać umowę z firmą transportową na dowóz towaru do klienta. Możesz również zdecydować się na usługi outsourcingowe z zakresu księgowości czy administracji kadrowej. Zaopatrzenie magazynu, sprzedaż i kontakt z kontrahentami – czyli główne cele firmy, warto pozostawić w rękach wewnętrznych pracowników.

Jakie korzyści zapewnia outsourcing?

Przede wszystkim oszczędności. Nie musisz tworzyć nowych miejsc pracy, inwestować w sprzęt i flotę transportową, ani dostosowywać pomieszczeń do potrzeb nowego działu. Podpisanie umowy na usługi outsourcingowe nie zwiększa zatrudnienia, wobec czego nie ponosisz kosztów związanych z utrzymaniem i szkoleniem nowych pracowników. Co więcej, pozbywasz się obowiązków stanowiących obciążanie dla działalności. Firma outsourcingowa jest jak wspólnik, który zajmuje się obszarami wychodzącymi poza zakres Twojego zainteresowania. Nie musisz także martwić się o sprawność działania powierzonego sektora – outsourcerzy są wyspecjalizowani w konkretnej dziedzinie (księgowość, transport, IT, HR) i stale udoskonalają jakość swoich usług. Z racji rosnącej konkurencji na rynku, firmy świadczące usługi outsourcingowe starannie dobierają pracowników, posiadają profesjonalne zaplecze techniczne i podnoszą kwalifikacje poprzez regularne szkolenia.

Jak zminimalizować ryzyko?

Co zrozumiałe, przejęcie części działalności przez obcą jednostkę budzi duże wątpliwości każdego przedsiębiorcy. Udostępnianie danych pracowników (klientów, kontrahentów) oraz wyników sprzedaży wymaga sporego kredytu zaufania. Trzeba wziąć pod uwagę, że outsourcer obsługuje wiele innych przedsiębiorstw, także konkurencyjnych. Obawy dotyczą zwłaszcza młodych firm, które jeszcze nie zdążyły zdobyć renomy i trudno ocenić jakość ich usług. Jednak ryzyko w biznesie to chleb powszedni.

Jak je zminimalizować? Polecamy precyzyjne i skonstruowanie umowy współpracy i bazowanie na opiniach innych klientów wybranej firmy outsourcingowej. Jeśli masz taką możliwość, warto sięgać po wykonawców z polecenia.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ