Podstawowe funkcje etykiet na opakowania

Konsumenci coraz rzadziej zwracają uwagę na cenę. Liczy się przede wszystkim jakość produktu. Wiele decyzji zakupowych podejmują też w ostatniej chwili pod wpływem impulsu. Estetyczna oraz przyciągająca wzrok etykieta na opakowanie może się zatem okazać kluczowym czynnikiem. Sprawdźmy, jakie funkcje pełni, a przynajmniej powinna pełnić.

Po pierwsze – informacja

Podstawowym zadaniem etykiety na opakowania jest precyzyjne poinformowanie klienta o konkretnym produkcie. Takie są przepisy prawne nakładane na producentów. Ich obowiązkiem staje się umieszczenie wszystkich danych na temat zawartości opakowania. Dotyczy to nie tylko składu, ale i daty przydatności czy sposobu wykorzystania. Konsument musi też wiedzieć, z jakiego kraju pochodzi towar i jaka firma jest odpowiedzialna za jego wykonanie.
Obecnie coraz więcej osób stara się czytać etykiety. Dlatego każdy producent dbający o swoich klientów powinien zadbać o dobrą czytelność etykiet, a z tym bywa różnie. Mikroskopijny rozmiar czcionki może to skutecznie uniemożliwić. W efekcie zniechęcony konsument kupi towar konkurencji z rzeczywiście widocznym tekstem.

Po drugie – estetyka

Etykiety na opakowania, które mają pomóc w sprzedaży, muszą ładnie się prezentować. Tylko wtedy są w stanie przyciągać uwagę. Ważne zatem, aby projekt graficzny etykiety dla całej linii produktowej został stworzony przez profesjonalistów. W ten sposób zapewnia się spójność marki oraz odpowiedni poziom wykonania. Warto pamiętać, że znaczenie ma także wybór materiału do druku czy typ uszlachetnienia. Etykieta pokryta lakierem zapachowym jest idealnym rozwiązaniem dla branży kosmetycznej. Z kolei produkty ekologiczne powinny mieć znakowanie z drewna albo z biodegradowalnej folii z trzciny cukrowej. Natomiast na butelkach ciekawie wygląda zadruk od strony kleju. Możliwości jest więcej, a czasami dodanie jakiejś formy uszlachetnienia pozwala zmienić bądź ulepszyć wizerunek produktu bez konieczności zmiany projektu graficznego.

Po trzecie – marketing

Dobrze przemyślane etykiety na opakowania angażują konsumentów, przyciągają ich uwagę, a tym samym mogą zwiększać sprzedaż. Stają się zatem skutecznym nośnikiem reklamowym. Dlatego należy eksperymentować z fakturami, kolorami czy niebanalnymi formami uszlachetniania druku. Młodych klientów można skusić etykietami na opakowanie ze zmiennymi kodami QR, pod którymi jest ukryty jakiś krótki film. W etykietach typu peel-off sprawdza się umieszczenie ukrytych informacji o nagrodzie. Prestiżowy charakter produktu warto natomiast podkreślić eleganckim wzorem folii holograficznych.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ